torsdag den 16. februar 2012

Kaffe Nørd

Inspireret af min første blog http://splintogco.blogspot.com/ samt de positive erfaringer, har jeg besluttet mig for at oprette denne blog.

Her i bloggen vil jeg fortælle om min passion for kaffe.

Jeg startede med at drikke kaffe, da jeg som 24 årig fik mit første job. Det vil sige at jeg først startede med at drikke kaffe i en sen alder.

I en del år blev der primært drukket kaffe på arbejdet, og så en kop nescafé derhjemme i ny og næ. Det var fint nok, men heller ikke mere end det.

Det egentlige gennembrud kom, da jeg var heldig at finde en helt ny Melitta Caffeo Lounge til 2.500 kr. Ikke en rigtig espressomaskine med portafilter og separat kaffekværn, men stadig meget bedre end hvad jeg tidligere havde været vant til.

Jeg ved ikke hvad der er den primære årsag til forbedringen. Faktisk tror jeg overvejende at det skyldes, at selve kaffebønnerne der benyttes i en fuldautomat er væsentlig bedre, end formalet kaffe. Desuden er kaffebønnerne jo friskmalede.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar